سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کدام روش آموزش آنلاین زبان مناسب است؟!

"آموزش آنلاین انگلیسی در سال 2020  تقاضای بیشتری نسبت به آموزش حضوری زبان خواهد داشت." 

 

این جمله سطری از مقاله‌ای‌ست که سایت گاردین آمریکا در سال 2014 منتشر کرده و در آن از 3 نفر از اعضای تحریره‌ی مجله خواسته تا به مدت یک ماه به‌صورت آنلاین زبان یاد بگیرند.

 

حالا در سال 2020 تعداد افرادی که در آمریکا به‌صورت آنلاین به فراگیری زبان مشغول هستند، از تعداد افرادی که در کلاس‌های خصوصی و مدارس آمریکا به‌صورت حضوری زبان می‌خوانند، بیشتر شده است! 

 

اما در ایران چطور؟ صرفِ نظر از آمار و ارقام، آیا واقعاً به‌صورت آنلاین می‌شه زبان یاد گرفت؟ و اگه می‌شه مسیر درست کدومه؟ چه دوره‌ای مناسب ماست؟ آیا ما می‌تونیم از برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های موجود در دنیا استفاده کنیم؟ حتی شاید با خودتون فکر کنید که هیچ چیز نمی‌تونه جایگزین کلاس زبان حضوری بشه یا این‌که چطور ممکنه به‌صورت آنلاین، مکالمه و مهارت‌های تعاملی خودتون رو تقویت کنید!

 

در این مقاله قصد داریم به پرسش‌ها و دغدغه‌های بالا پاسخ بدیم و ببینیم " آموزش زبان انگلیسی در منزل و به‌شکل آنلاین" روش مناسبیه یا نه! در انتها، اگه شما هم تجربه و نظری در این خصوص دارید، در بخش نظرات باهامون در میون بذارید تا هم به ما و هم افراد دیگه‌ای که این مطلب رو مطالعه می‌کنند، کمکی کرده باشید.

 

 

 

آموزش آنلاین زبان انگلیسی در منزل - برگ برنده یا بازنده؟

بیایید باهم بدون تعارف باشیم. انجام هر کاری توی خونه به‌تنهایی با بی‌نظمی و "از شنبه شروع می‌کنم"ها همراهه. پس انتخاب یک همراه، کلاس، برنامه یا معلم برای حفظ انگیزه، نظم در یادگیری و پیشرفت سریع می‌تونه مؤثر باشه. و خب به یاری اینترنت و پیشرفت تکنولوژی، همه‌ی این‌ها با استفاده از برنامه‌ها، روش‌ها و سایت‌های آنلاین در دسترس ماست.

موضوع بعدی، مسئله‌ی هزینه‌ایه که باید برای رفتن به کلاس‌ها و دوره‌های زبانی بپردازیم. یادگیری زبان کار ارزونی نیست. این روزها قیمت کتاب‌های زبان انگلیسی به اندازه‌ی شهریه‌ی کلاس‌ زبان شما خرج برداره! و خود شهریه‌ی کلاس‌ زبان و هزینه‌ی رفت و آمدها هم که سر به فلک می‌کشه.

 

پس چیزی که این‌جا روشنه اینه که یادگیری هر زبانی به‌ویژه زبان انگلیسی می‌تونه با انتخاب روش‌ آنلاین صحیح با نظم و هزینه‌ی مناسب‌تری انجام بشه.

 

در آخر این‌که یادگیری زبان انگلیسی باید سریع باشه، به حدی سریع که مناسب سبک زندگی قرن 21 باشه! در قرن 21 آدم‌ها به‌دنبال پیشرفت سریع و تغییر چشم‌گیر هستند. این یعنی کلاس‌های ترمی و حضوری در این ساختار جایی ندارند و نیاز ما رو مرتفع نمی‌کنند.

 

 

 

اپلیکیشن، دوره یا کلاس آنلاین؟ کدوم برای یادگیری زبان انگلیسی در منزل بهتره؟

بیایید برگردیم به مقاله‌ی گاردین و ببینیم تجربه‌ی زبان‌آموزی اعضای تحریریه‌ی این مجله چطور پیش رفت! 

 

سه عضو تحریریه‌ی گاردین با روش‌های مختلفی  به مدت 6 هفته به سراغ یادگیری زبان رفتند: دو نفر از طریق نرم‌افزار و یک نفر از‌طریق شرکت در کلاس آنلاین!

 

در انتهای این دوره، دو نفری که از طریق اپلیکیشن آموزش زبان کارشون رو جلو برده بودند، هر دو اتفاق نظر داشتند که برای یادگیری زبان حتماً به یک نفر به‌عنوان معلم و راهنما نیاز دارند. از نظر اون‌ها اپلیکیشن‌ها برای آموزش زبان کمک‌کننده است اما کافی نیست! اما نفر سوم این گروه با شرکت در یک دوره‌ی آنلاین به نمره‌ی بالاتری در تلفظ و سطح مکالمه دست پیدا کرد و از تجربه‌ی خودش راضی بود.

 

خب حالا وقتشه به‌سراغ مقایسه‌ی دقیق این دو روش بریم.

 

 

 

یادگیری زبان انگلیسی از طریق اپلیکیشن و برنامه‌های آموزش آنلاین

برنامه‌های آموزش آنلاین زبان انگلیسی با قابلیت‌های مختلف، به منابع آموزشی مناسبی برای زبان‌آموزها در سرتاسر این کره‌ی خاکی تبدیل شده‌اند. این برنامه‌ها معمولاً به آموزش دستور زبان، تلفظ و چگونگی املای کلمات و عبارات زبانی می‌پردازند. 

 

اپلیکیشن دوئولینگو (duolingo) پرچم‌دار این حوزه است. استفاده از این برنامه راحت و رایگانه. اما یه مشکل بزرگ داره: زبان فارسی در این برنامه تعریف نشده و برای یادگیری انگلیسی توسط کاربر ایرانی مناسب نیست. اما اگه انگلیسی بلدید، زبان‌های دیگه رو می‌تونید از طریق این اپلیکیشن یاد بگیرید. در نهایت، برخی قابلیت‌های این برنامه‌ها هزینه داره و کاربر ایرانی نمی‌تونه تراکنش مالی لازم رو انجام بده.

 

موضوع مهم دیگه‌ای که یادگیری زبان رو به کمک برنامه‌های آنلاین با چالش رو به رو کرده، ضعف ساختاری اون‌ها برای تقویت مهارت‌های تعاملی زبان یعنی مکالمه یا گفت و شنوده. در هر حال، یه اپلیکیشن زبانی خوب می‌تونه یه منبع کمک‌آموزشی برای شما باشه. اپلیکیشن‌هایی مثل Memrise  و  Rosetta Stone مثال‌های خوبی از این نوع منابع هستند.

 

 

 

یادگیری زبان با شرکت در کلاس‌ها و دوره‌های آنلاین  

کلاس‌های آنلاین زبان انگلیسی امروز محل مناسب و گزینه‌ی مقرون به صرفه‌ای برای تمرین و تقویت زبان انگلیسی محسوب می‌شن. شما با ورود به سایت‌های مربوطه می‌تونید با توجه به نیاز و سطح زبان‌تون دوره‌ای رو انتخاب کنید و با پرداخت هزینه‌ی دوره به ویدئوها و کتاب‌های آموزشی اون دوره دسترسی پیدا کنید.

 

این دوره‌ها:

 

منسجم و منظم هستند و روش آموزشی مشخصی رو دنبال می‌کنند.

هزینه‌شون در برابر سایر کلاس‌ها کمتره و بازدهی بالایی دارند.

شما رو با منابع آموزشی مختلفی آشنا می‌کنند.

تست و آزمون آنلاین دارند و می‌تونید سطح خودتون رو بسنجید.

این دوره‌ها هم شبیه به برنامه‌های آنلاین آموزش هستند و محیطی تعاملی برای زبان‌آموز ایجاد نمی‌کنند. مگر این‌که از کلاس‌های خصوصی آنلاین و زنده استفاده کنید. چیزی که ما در حال حاضر در لینگوتاک به شما پیشنهاد می‌کنیم. کافیه به صفحه‌ی اساتید زبانی ما برید و کلاس و استاد زبان مورد نظرتون رو پیدا کنید. 

 

 

 

کلاس‌های خصوصی و آنلاین در لینگوتاک

لینگوتاک، محلی برای یادگیری زبان انگلیسی ازطریق حضور در کلاس‌های خصوصی آنلاینه. در لینگوتاک، شما با انتخاب استاد زبان مورد نظر خود، می‌تونید برنامه‌ی درسی و ساعات کلاسی خودتون رو مطابق با نیاز و دغدغه‌تون تنظیم کنید و از این طریق یادگیری زبان رو به فرایندی سریع، زودبازده و شیرین تبدیل کنید.

 

کلاس‌ها در لینگوتاک به صورت ویدیویی با استاد زبان منتخب شما برگزار می‌شه. پس شما از توانایی‌های استاد و روش تدریس اون با خبر هستید.

استاد زبان شما به طور منظم با شما در ارتباطه و به شما انگیزه و برنامه‌ریزی مناسب رو برای ادامه‌ی تحصیل آنلاین‌تون می‌ده.

کلاس‌ها با توجه به درخواست شما، در ساعت و روز مورد نظر شما برگزار می‌شه. پس می‌تونید میزان و سرعت پیشرفت یادگیری‌تون رو تعیین و مدیریت کنید.

در این کلاس‌ها از انواع محتوای آموزشی مثل ویدیو، موسیقی، اپلیکیشن، یوتوب و غیره استفاده می‌شه که زبان خوندن رو خیلی امروزی و کاربردی می‌کنه. 

در نهایت با توجه به این‌که شما توی خونه هستید و استاد هم توی خونه خودش، هزینه‌ی برگزاری کلاس‌ها خیلی پایین‌تر از کلاس‌های زبانکده‌ها یا مؤسسه‌های آموزش زبان هست و نیازی نیست کلیه‌تون رو بفروشید تا شهریه یک ترم رو بدید!

راستی شما می‌تونید یه جلسه‌ی آزمایشی با استاد دلخواه‌تون داشته باشید و بعد تصمیم‌تون رو بگیرید.